Τετάρτη 20 Ιουνίου 2007

Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος

5η Ιουνίου, Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος

Η κυβέρνηση δια στόματος του Πρωθυπουργού, καθώς και σύσσωμη η αντιπολίτευση δηλώσανε τη θέλησή τους για τη προστασία του περιβάλλοντος.
Τόνιζαν και τονίζουν κάθε μέρα την ανάγκη να στραφεί ο Έλληνας στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ν’ αφήσει το αυτοκίνητο. Να περιοριστεί η μόλυνση του περιβάλλοντος και ν’ αυξηθεί το πράσινο.

Ενώ όμως αυτά δηλώνονται μπροστά στις κάμερες, την ίδια ώρα ένα ακόμη έγκλημα κατά του περιβάλλοντος ετοιμάζεται!
Και μάλιστα στην Αθήνα, που όλοι γνωρίζουμε πόση ανάγκη έχει το κάθε τετραγωνικό μέτρο πρασίνου, το κάθε δένδρο!

Ο λόγος για ένα σχέδιο της σημερινής κυβέρνησης, σε συνέχεια των προηγούμενων, που ακούει στο όνομα Σήραγγα Υμηττού.

Το σχέδιο στο μυαλό τους είναι απλό. Θέλουν να προεκτείνουν την περιφερειακή Υμηττού από την Κατεχάκη μέχρι την Άνω Γλυφάδα (πιθανότατα στο ύψος της οδού Ανθέων), περνώντας την πάνω από Καρέα, Ηλιούπολη και Αργυρούπολη. Περιτρέχοντας το βουνό από τη Β! ζώνη «προστασίας» του και κατασκευάζοντας γέφυρες και τούνελ να την οδηγήσουν μέσω της προαναφερόμενη σήραγγας προς το αεροδρόμιο.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την κατασκευή και άλλων δρόμων στην ευρύτερη περιοχή, από την Λεωφόρο Ποσειδώνος στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού έως την Βουλιαγμένης, επιφανειακή ή υπόγεια διέλευση των Δήμων Ελληνικού και Αργυρούπολης και τουλάχιστον 4ρων ανισόπεδων κόμβων (Ποσειδώνος, Βουλιαγμένης, Κύπρου και εντός του βουνού) που θα «πνίξουν» όλη την περιοχή!
Οι επιπτώσεις από όλα αυτά τα έργα θα είναι τεράστιες!

Αρκεί να σημειωθεί ότι τη Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων που οι ίδιοι είχαν παραγγείλει παλιότερα για το έργο αυτό την έβαλαν στο συρτάρι γιατί
ανέφερε πόσο άσχημα θα εξελιχθούν τα πράγματα για το περιβάλλον.

Θά αναφέρω μερικές μόνο από αυτές τις επιπτώσεις:

Καταστροφή του φυσικού οικοσυστήματος του Υμηττού!
Τα έργα της διάνοιξης θα αποψιλώσουν χιλιάδες στρέμματα πολύτιμης βλάστησης, με ανάλογες επιπτώσεις και στην ήδη ταλαιπωρημένη πανίδα του βουνού.

Αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης!
Από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου καθώς και από τα τεράστια ποσά σκόνης που θα υπάρχουν στην ατμόσφαιρα της ευρύτερης περιοχής όλα αυτά τα χρόνια που θα χρειαστούν για την κατασκευή του θα αυξηθεί δραματικά η ατμοσφαιρική ρύπανση. Οι επιπτώσεις της οποίας θα φανούν στους κατοίκους και κυρίως στα παιδιά στα επόμενα χρόνια!

Φαινόμενα Ηχορύπανσης!
Καθώς μεγάλα τμήματα των δρόμων θα διασχίζουν ή θα γειτνιάζουν με κατοικημένες περιοχές και μεγάλα και βαρέα μηχανήματα θα λειτουργούν για την κατασκευή του θα προκληθεί σημαντική ηχορύπανση.

Αύξηση της θερμοκρασίας στις γειτονικές περιοχές!
Από την καύση των κινητήρων καθώς και από το τσιμέντο και την άσφαλτο που θα καλύψει τεράστιες επιφάνειες οι οποίες θα θερμοσυσσωρεύουν και ακολούθως θα εκλύουν μεγάλα ποσά θερμικής ακτινοβολίας θα αυξηθεί η θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Προβλήματα Οδικής Ασφάλειας στις περιοχές αυτές!
Όλα αυτά τα χρόνια της κατασκευής του έργου αυτού θα γίνονται χιλιάδες διελεύσεις βαρέων οχημάτων μέσα από κατοικημένες περιοχές στις οποίες πολλά παιδιά περπατούν, παίζουν ή κάνουν ποδήλατο στους δρόμους.

Διακοπή της επικοινωνίας μεταξύ πόλης και βουνού!
Η επαφή των κατοίκων με το βουνό, μέσω των περιπάτων που γίνονται σ’ αυτό, θα σταματήσουν λόγω της καταστροφής των δασικών δρόμων και των μονοπατιών.

Αύξηση οχημάτων και κυκλοφορίας στο Λεκανοπέδιο!
Η κατασκευή του δρόμου αυτού αντί για μείωση θα επιφέρει αύξηση των οχημάτων στην Αττική και όπως συνέβη ήδη με την Αττική Οδό σε ελάχιστο χρόνο θα κορεστεί και αυτός.

Υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων!
Οι κάτοικοι των περιοχών που θα βρεθούν κοντά στα τμήματα του δρόμου και των ανισόπεδων κόμβων θα υποστούν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις μια που θ’ αντιμετωπίσουν όλα αυτά τα προβλήματα σε μέγιστο βαθμό!

Και αυτό όπως και πολλά άλλα έργα σ’ αυτόν τον τόπο τελικά δεν γίνονται για το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου αλλά για τα συμφέροντα των λίγων!

Για τους κατασκευαστές που θα βγάλουν άφθονο χρήμα!

Για τις εταιρίες πετρελαιοειδών που θα πουλούν καύσιμα και προϊόντα πετρελαίου!

Για τους εμπόρους αυτοκινήτων που θέλουν αύξηση και όχι μείωση πωλήσεων!

Για τους μεσάζοντες που θα πάρουν τις «μίζες» τους!

Για τους ιδιοκτήτες των μεγάλων εμπορικών κέντρων που ζητούν πρόσβαση των πελατών τους σ’ αυτά!

Αν όντως οι κυβέρνηση ενδιαφέρεται για το καλό και την εξυπηρέτηση των πολιτών και την σύνδεση των περιοχών του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού με το αεροδρόμιο των Σπάτων υπάρχουν λύσεις και μία από αυτές θα ήταν η κατασκευή μιας νέας γραμμής του μετρό για να συνδέσει το Ελληνικό με το Ελ. Βενιζέλος.

Έργο που το κόστος του δεν είναι τεράστιο, θα εξυπηρετούσε και θα ένωνε με έναν δακτύλιο όλη την Αττική και θα είναι φιλικό στο τόσο ταλαιπωρημένο περιβάλλον μας.

Για όλους αυτούς τους λόγους πολλοί πολίτες αντιδρούν και οργανώνουν εκδηλώσεις ενημέρωσης των κατοίκων των περιοχών αυτών για τις επιπτώσεις!

(ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ
ενάντια στους νέους δρόμους,
e-mail: epitropi@gmail.com
).

Μία από αυτές θα γίνει το Σάββατο 23 Ιουνίου και ώρα 19:30 στη πλατεία Καραϊσκάκη στην Άνω Γλυφάδα.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δηλώνω εξ αρχής ότι είμαι καλοπροαίρετος και ότι δεν έχω κανένα λόγο ή συμφέρον να υπερασπιστώ την κατασκευή του δρόμου.

Δεν έχω διαβάσει την ΜΠΕ που έχει γίνει (ούτε και οι κάτοικοι που αντιδρούν, φαντάζομαι) και η απλή αναφορά κάποιων επιπτώσεων, τονισμένων με bold μεγάλα γράμματα και θαυμαστικά! περισσότερο παραπλανούν παρά πληροφορούν.

Θα μπορούσα να αναφερθώ σε ένα προς ένα τα σημεία του άρθρου, αντιτείνοντας επιχειρήματα που αναιρούν τα γραφόμενα, αλλά ούτως ή άλλως δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία ή πληροφορίες για να υποστηρίξουν τις "μεγάλες" επιπτώσεις του έργου.

Ένα έργο έχει πάντα επιπτώσεις. Οποιουδήποτε μεγέθους ή κατηγορίας, υπάρχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αρνητικές και θετικές. Στο τέλος όμως κάνεις την σούμα. Και βλέπεις εάν η επιβάρυνση που θα δεχτεί το περιβάλλον, θα αντισταθμίζεται από τα οφέλη της κατασκευής ενός έργου. Που στην συγκεκριμένη περίπτωση θα είναι ένας δρόμος.

Και τώρα τα βάζεις κάτω και λες. Θα κοπούν Χ στρέμματα δέντρα (που δεν είναι απαραίτητα δέντρα, μπορεί να είναι θάμνοι, φρύγανα κλπ.). Θα δημιουργηθούν ρύποι, θόρυβος από την κατασκευή. Θα υπάρχει θόρυβος από την λειτουργία (που παρεμπιπτόντως καταπολεμάτε με πετάσματα) ή ατμοσφαιρικοί ρύποι από τα καυσαέρια. ΟΜΩΣ: Πρέπει να υπολογίσει κανείς και τις θετικές επιπτώσεις. Όπως πχ η αποσυμφώριση ενός ιδιαίτερα πολύ επιβαρυμένου οδικού δικτύου όπως είναι η Κατεχάκη, η Μεσογείων και οι δρόμοι που σχετίζονται με αυτές. Αυτό σημαίνει λιγότεροι ρύποι, λιγότερος θόρυβος, μικρότερος απαιτούμενος χρόνος μετακίνησης. Επίσης, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (για την κατασκευή του δρόμου). Ανάπτυξη της περιοχής όπου θα γίνει το έργο. Κλπ. Όσο για τους «περιπάτους» και την ανακοπή της σύνδεσης με το βουνό, αυτά επιλύονται εύκολα.

Δεν μπορείς να απορρίπτεις και να αφορίζεις την κατασκευή ενός έργου, μόνο και μόνο βασιζόμενος στις καταγγελίες κάποιων «πολιτών». Που προφανώς έχουν συμφέρον να μην γινει το έργο, είτε λόγω των απαραίτητων απαλλοτριώσεων που θα πρέπει να γίνουν, είτε γιατί δε θέλουν να περνάει δρόμος δίπλα από την βίλα που έχτισαν μέσα στο δάσος.

Ας είμαστε λιγάκι υποψιασμένοι σε κάθε τέτοια αντίδραση. Δεν ξέρουμε πάντα τι κρύβει. Γιατί το κειμενάκι της «ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ» είναι πολύ όμορφα και απλοϊκά γραμμένο, ιδανικό για να εντυπωσιάσει τους απλούς αναγνώστες που δεν έχουν την απαραίτητη επιστημονική επάρκεια για να το αξιολογήσουν. Για έναν όμως που την έχει, το κείμενο αυτό είναι ελλιπές και παρεξηγήσιμο.

Φιλικά

Π.Τ
Περιβαλλοντολόγος

DAKIS είπε...

Και ο "Ελληνας Πολίτης" και ο "panos" φαίνεται να έχετε δίκιο.
Προσωπικά συμφωνώ με τον δεύτερο γιατί μακροπρόθεσμα τα οφέλη θα είναι περισσότερα.
http://hellas-fos.blogspot.com

Ανώνυμος είπε...

Δ. ΑΡΜΑΚΟΛΑΣ
ΓΛΥΠΤΗΣ
ΣΜΟΛΕΝΣΚΥ, 23
11473 ΑΘΗΝΑ

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ


Κύριε Ὑπουργὲ,

Γνωρίζετε πώς στὶς ἡμέρες μας ὑπάρχει ἡ ἀπαξίωση τῆς πολιτικῆς καὶ εἶμαι βέβαιος ὃτι στὶς ἐπιδιώξεις σας εἶναι νὰ ἀρθεῖ αὐτὴ ἡ ἐντύπωση. Δὲν ἐπιτυγχάνεται ὃμως λόγω τῆς ἀδιαφορίας τῶν “ὑπευθύνων”.
Στὴν ἐκμετάλλευση τῶν φυσικῶν πόρων στοχεύσατε! ὃμως ἀγνοεῖτε ἲσως ὃτι στὸ μικρὸ νησὶ τῆς Σχοινούσας πρὶν 3 ἢ 4 χρόνια κατασκευάσθηκε “σταθμὸς ἀφαλάτωσης” ὁ ὁποῖος ὃμως δέν δούλεψε ποτὲ. Τὸ νησὶ ἐξακολουθεῖ νὰ ὑδρεύεται μὲ τὸ αμφιβόλου ποιότητος νερὸ ποὺ κουβαλᾶ τὸ καράβι-ὑδροφόρος, τὸ ὁποῖο στοιχίζει ἀκριβὰ γιὰ ὃλους μας.
Ὃταν κάποτε θὰ δουλέψουν τὰ μηχανήματα τοῦ “σταθμοῦ” δὲν θὰ ἒχουν πλέον ἐγγύηση καὶ ἐγὼ ἀναρωτιέμαι γιατὶ ἂραγε ἒγινε ἡ δαπάνη καὶ ἡ κατασκευὴ τοῦ “σταθμοῦ ἀφαλάτωσης”, δηλαδὴ μόνον γιὰ τὶς προμήθειες καὶ τὸ οἰκονομικὸ συμφέρον κάποιων καὶ τώρα δὲν δουλεύει γιατὶ θὰ θιγοῦν τὰ οἰκονομικὰ συμφέροντα κάποιων ἂλλων ;
Θὰ σᾶς ἒδινε κῦρος καὶ πειθὼ ἂν θὰ διορθώνατε τέτοιες παραλείψεις, ποὺ ἀνέξοδα μποροῦν νὰ φέρουν ἀποτέλεσμα.
Πότε Κύριε Ὑπουργὲ θὰ δουλέψει σωστὰ ὁ κρατικὸς ἒλεγχος, γιὰ νὰ πεισθῶ καὶ ἐγὼ πὼς τὰ χρήματα ποὺ δὶνω στὸ κράτος πιάνουν τόπο καὶ μοῦ δίνουν τὴν ψευδαίσθηση ὃτι ἒγινε κάτι καὶ γιὰ μένα ;
Βέβαιος ὃτι κέντρισα τὴν προσοχὴ σας , σᾶς χαιρετῶ .
Μὲ ἐκτίμηση,


ΑΡΜΑΚΟΛΑΣ
Ἀθῆνα 15-6-2007

Ανώνυμος είπε...

Κάποια συμφέροντα στήν Ναξο δέν αφήνουν νά δουλέψει ο μηχανισμός αφαλάτωσης τού Νερού στήν Σχοινούσα.
Τό κ.μ. τό νερό με΄τήν αφαλάτωση κοστίζει ευρώ 0,20 ενώ με τήν υδροφόρα/πλοίο κοστίζει ευρώ 9.00.
Τηήν διαφορά κάποιοι τήν "καρπούνται"΄. Μήπως ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας γνωρίζει κα΄τι;;;;

Ανώνυμος είπε...

Χρήσιμη πολύ είναι κάθε είδους συζήτηση για το μεγάλο θέμα της Περιφερειακής Υμηττού.
Είμαι πολίτης του Βύρωνα που τώρα τελευταία έχω ευαισθητοποιηθεί γύρω από τοπικά και υπερτοπικά ζητήματα (όπως ο Υμηττός και η προστασία του.
Για το λόγο αυτό, συμμετέχω στην Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα για τη Διάσωση του Υμηττού που με τη σειρά της συμμετέχει στη Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού.
Επίκειται μάλιστα και μια ενημερωτική συζήτηση-εκδήλωση, μάλλον στις 2 Ιουλίου, με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων για τα ζητήματα που αφορούν τον Υμηττό με πιο φλέγον βέβαια την κατασκευή της Περιφερειακής Υμηττού.
Στη συνέχεια παραθέτω το πλέον πρόσφατο κείμενο της Πρωτοβουλίας μας.


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ

«…κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ…»

Εμείς οι πολίτες του Βύρωνα αποφασίσαμε να δραστηριοποιηθούμε για την προστασία του Υμηττού. Αφορμή μας έδωσαν μια σειρά από εκδηλώσεις που αφορούσαν τις απειλές που δέχεται το δάσος του Υμηττού. Συνειδητοποιώντας το πλήθος και το μέγεθος των ζητημάτων, εκφράστηκε αυθόρμητα από την πλειοψηφία των πολιτών που παραβρέθηκαν σε αυτές, η επιθυμία να μην μείνουμε μόνο στην απαρίθμηση των προβλημάτων αλλά και να προβούμε σε ενέργειες που θα προωθούν την επίλυσή τους. Έτσι, συγκροτήθηκε η συλλογικότητά μας που αρχικά ονομάστηκε «Συντονιστική επιτροπή». Γρήγορα όμως αποφασίσαμε να μετονομαστούμε σε «Πρωτοβουλία Πολιτών», επειδή δεν συντονιζόμαστε ως οργανωμένοι φορείς αλλά ως ευαισθητοποιημένοι πολίτες.

Στις μέχρι τώρα συναντήσεις μας, διαπιστώνουμε τους ακόλουθους σοβαρότατους κίνδυνους που απειλούν τον Υμηττό:
1. Η απειλή μεταφοράς όλων των διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου Βύρωνα, μέσα στο δάσος του Υμηττού και ειδικότερα στην περιοχή του υπό αναχώρηση στρατοπέδου Σακκέτα.
2. Η κατασκευή της περιφερειακής Υμηττού, μέσα από την κύρια δασική περιοχή με συνέπεια την καταστροφή μεγάλου μέρους του δάσους.
3. Σχετική με την περιβαλλοντική καταστροφή του Υμηττού και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας, είναι η πιθανότητα ανέγερσης 5 υπέργειων και μάλιστα πολυώροφων πάρκινγκ μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, ενώ υπάρχει απόφαση προηγούμενων δημοτ. συμβουλίων για την κατασκευή αποκλειστικά υπόγειων πάρκινγκ. Αυτό το γεγονός εκμηδενίζει τα ελάχιστα περιθώρια για τη δημιουργία ελεύθερων χώρων πρασίνου και αναψυχής που τόσο έχει ανάγκη η τσιμεντούπολη Βύρωνας.
4. Η απειλή ανέγερσης από την εκκλησία συνοδικού μεγάρου στην ευρύτερη περιοχή Καρέα (διεκδικώντας εκτάσεις 16.000 στρεμμάτων, οι οποίες ουδέποτε της ανήκαν).
5. Η καταπάτηση δασικών εκτάσεων από ιδιωτικές εταιρείες (νταμάρια Πολύδωρα).
6. Η συνέχιση των δραστηριοτήτων του δήμου Βύρωνα (σταθμός μεταφόρτωσης σκουπιδιών, εναπόθεση παλαιών αυτοκινήτων κ.λπ.) μέσα στη δασική περιοχή.
7. Η απειλή κατασκευής παιδικού σταθμού στην δασική περιοχή Ζωοδόχου Πηγής.
8. Η βαμβακίαση που απειλεί τα πεύκα και η σχεδόν ανύπαρκτη συντήρηση του δάσους που το αφήνουν να αργοπεθαίνει.

Για τους παραπάνω λόγους και επειδή θεωρούμε ότι μόνο με την ενεργό συμμετοχή όλων μας μπορεί να προωθηθεί η επίλυση όλων των προβλημάτων προς όφελος της ποιότητας ζωής μας, καλούμε όλους τους ευαισθητοποιημένους πολίτες να δράσουμε από κοινού. Επίσης συμμετέχουμε στη «Διαδημοτική συντονιστική επιτροπή για τη διάσωση του Υμηττού» και βλέπουμε θετικά οποιαδήποτε ευρύτερη προσπάθεια δημιουργίας Δικτύων για τα κινήματα της πόλης.
Ας αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της πόλης μας με κίνητρο τη λαχτάρα να δούμε την περιοχή μας να ομορφαίνει. Ας συνειδητοποιήσουμε την αξία αυτού του πολύτιμου δώρου που έχουμε δίπλα μας, ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ και ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να το διατηρήσουμε ανέπαφο!

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΥΝΑΝΤΙΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6972616773, 6972414920, 6937954916